Registreeritud projektid

  • Säärekas Open

    Osaleja nimi: Saku Sääruklubi
    Ratta mark: D6
    Ratta mudel: Open klassi säärekas
    Kategooria: Scrambler/Tracker
    Väljalaskeaasta: 2018
    Projekti valmimise aastad: 2018-2019
    Võimsus: 45cc
    Projekti kirjeldus: Kuna võrride võidusõidu reglemendis on kirjas, et Open klassis peab originaal olema ainult karterid ja silinder, siis ülejäänud sõiduvahend on koostatud käepärastest vahenditest. Näiteks on kasutatud ketaspidureid, hüdraulilist sidurit, pitbike'i raami ja amorte, 65cc KTM-i krossika summutit, jms. Suvel näeb säärekat võrrivõidusõidu etappidel osalemas.

  • Napalmtec / KTM EXC 530 R

    Osaleja nimi: Knut-JOosep Palm
    Ratta mark: Napalmtec / KTM
    Ratta mudel: EXC 530 R
    Kategooria: Scrambler/Tracker
    Väljalaskeaasta: 2008
    Projekti valmimise aastad: 2008-2018
    Võimsus: 510cc
    Projekti kirjeldus: See on hetkel üks maailma haruldasemaid 4-takti vabaklassi (510cc) E3 enduro tsikli arendusi, mis on ehitatud (sport) mootorrattatööstuses aasta kümneid töötanud mootorrattadisaineri Knut-jOosep Palm’i poolt. Tsikkel ehitati nii treenimiseks, valdkonna mõtestamiseks, kui erinevate maailma tootjate toodangu arendamiseks.

    See kuningklassi tsikkel ei ole kirju mänguasi ega lihtsalt silmailu vaid eelkõige väga kiiresti mööda loodusliku tehnilist pinnast liikumiseks disainitud spordivahend. Selle tsikli arenduse taga on kontseptsioon luua ideaalne pikamaasõidu mürsk läbi maksimaalselt inimest säästva ja arvestava seadistuse eelkõige.

    Mootor on loodud motokrossi ja enduro karakterite hübriidina (mida open klassis pole letilt võimalik osta), kus gaasipide ja tagaratas oleks omavahel maksimaalselt täpselt ühendatud, kuid, mis ei rapsi ega väsita sõitjat ka 12h sõidupäevade puhul samas käib see ratas edasi nagu vaid 500 seda teeb. See läbi on see tsikkel sobilik nii profile, kui harrastajale olgu siis metsas, võistlusraja, rally raid, freeride, adventure seiklusel, Aafrikas või, kus iganes mida toetab ka ratta pikem hooldusvälp ja suurem jahutatud mootoriõli maht. Hästi kontrollitav monster moment teeb sõidu lihtsaks ja väga nauditavaks. Särav väljanägemine kohtleb sind, kui tehasesõitjat.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    SPEC:
    * Käsitsi tehtud pea, Hanno Rajamets / Viuhh Racing.
    * Tsikli konfiguratsiooni järgi JD Racing Ignition’i itaalias arendatud one-off ECU. 2-map’i dry / wet.
    * Rekluse Pro Core EXP 3.1 pre-production automaatsidur, mis töötab ka nagu tavaline sidur.
    * Käsitsi ümber freesitud jahutussüsteem.
    * Suur veepump.
    * Radikakaitsemed KTM PowerParts.
    * Väjla lülitatav, märgutulega madala voolutarbega kõrgepöörde ventilaator.
    * Kõrgema jahtusindeksiga jahutusvoolikud.
    * Freesitud oil cooleri abil on mootoriõli maht karteris viidud 1,3L / eraldi käigukasti õli 0,9L.
    * Modifitseeritud ja paremini jahutav uus elektrisüsteem, suurem aku. GPS toited.
    * Akrapovič titaan väljalase.
    * Modifitseeritud ja täiendatud Keihin FCR41 karburaator.
    * Öhlins rooliamort.
    * Fastway suured ja madalamad jalarauad , uued kukkumise kindlamad piduripedaal ja käiguvaheti.
    * 1Click / RaceTech amordid.
    * Tagumisele amordile paigaldatud suurem RaceTech gaasiballoon tagamaks pikkadel sõitudele tagaamordi …muutumatu konstantsuse. Paigaldatud vedru allumine laager. Xtrig vedru eelpinguti. Amordil uus enduro sisu …ja õige pingega vedru ~85kg + rally raidi varustus sõitjale.
    * KTM / Xtrig traavers.
    * Ümber laotud ja tasakaalustatud mustad rattad, kodarad, niplid ja värvitud rummud.
    * Braking oversize pidurikettad 270mm ees / 240mm taga.
    * Armeeritud custom race pidurivoolikud, ees vastavalt pikem johtuvalt navigatsioonist ja rooliamordist.
    * Tagapidur dubleeritud leistangile. Töötab nii jalaga, kui vasaku käega läbi eebil opereerides. Automaatsidur …välistab siduri kasutamise vajaduse pidurdamisel, kuna see mootor ei seisku ka tsikli täielikul seiskumisel, kui …käik on sees.
    * Uued pidurisuporti kinnitused ees, taga ja modifitseeritud Brembo suportid ja sobivad piduriklotsid.
    * Napalmtec / P-tech oversize tagumise ketta piduriuim.
    * Garmin 2tk Garmin 60CSx koos EO map’i Eesti kaartidega.
    * Touratech Garmin GPS hoidikud 2tk.
    * Ridamisi disaini komponente, colour and trim, ib Stickers 40 osaline kõrgkvaliteetne kleebiste sari.
    * Uus ümber õmmeldud sadul Selle Dalla Valle jne. veel terve rida komponente ja seadistusi.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Selle tsikli see aasta suurim off-roadil registreeritud kiirus oli GPS’i logi andmetel 168 km/h.
    Mootorratta ja komponentide koguväärtus on suurusjärgus €25 000, pluss dyno ja sadu töötunde.
    Sellises mahus enduro võimsaima klassi arendust ei ole varem Eestis tehtud ja suuretõenäosusega vabaklassi 4takti klassis ka ei tehta enam kunagi.

  • KTM 500 “Andres Krestinov”

    Osaleja nimi: Andres Krestinov
    Ratta mark: KTM
    Ratta mudel: 500
    Kategooria: Historic
    Väljalaskeaasta: 1987
    Projekti valmimise aastad: 2015-2017
    Võimsus: 500 cc
    Projekti kirjeldus: Samasuguse rattaga osales NSV Liidu koondis, kaasa arvatud Andres Krestinov, aastatel 1985-87 motokrossi MM-il. Krestinovi parim tulemus etapil oli 7. koht Belgias 1986. aastal.

  • Honda VF750 Magna

    Osaleja nimi: Tõnis-Tõnu Rumma
    Ratta mark: Honda
    Ratta mudel: VF750 Magna
    Kategooria: Classic-Custom
    Väljalaskeaasta: 1997
    Projekti valmimise aasta: 2018
    Võimsus: 65 kW
    Projekti kirjeldus: Värvitud kogu ratas, muudetud ja uuesti nahatatud iste, esituli ja tagatuli vahetatud, Cobra väljalase, heeblite vahetus. Tulevikus veel plaan tagumine ratas laiemaks saada ja mõnet nipet näpet asjad veel.

  • ESO 350 “Sulev Saar”

    Osaleja nimi: Andres Krestinov
    Ratta mark: ESO
    Ratta mudel: 350
    Kategooria: Historic
    Väljalaskeaasta: 1963
    Projekti valmimise aastad: 2017-2019
    Võimsus: 299 cc
    Projekti kirjeldus: Samasuguse rattaga sõitis Eesti nimekamaid, motokrossi MM-il osalenud Sulev Saar. Aastatel 1964-65 saavutas Saar NSVL meistrivõistlustel sarnase ESO-ga 4. koha ja oli erinevatel aastatel 5 korda Eesti meister.
    Poolik ESO mootor oli aastaid Teletorni motopoes, mis lõpuks õnnestus Krestinovil ära osta. Ülejäänud jupid sai vähehaaval ostetud Tšehhist, vanadelt sõitjatelt ja neid kõiki kokku saada polnud sugugi kerge.
    Vaata Autolehe artiklit projekti valmimise kohta ja Sulev Saare meenutusi sarnase rattaga sõitmisest siit.
    Fotol on motolegendid Andres Krestinov (vasakult), Sulev Saar, Anatoli Krestinov

  • 77 Cruiser elektriratas

    Osaleja nimi: Martin Kumari
    Ratta mark: Cruiser
    Ratta mudel: 77
    Kategooria: Classic-Custom
    Väljalaskeaasta: 2018
    Projekti valmimise aasta: 2018
    Võimsus: 3 kW
    Projekti kirjeldus: Soov oli ehitada omale elektriratas, mis oleks tavapärasest rattast pisut põnevam ja meenutaks välimuselt vanakooli mootorratast. Aluseks sai võetud tavaline Fatbike, millele sai ise raam tehtud ning suurem osa muid juppe ümber vahetatud. Rehvid, kahvel ja tuled lisatud. Ratas liigub 3 kW rummusisese elektrimootori abil max kiirusega 72 km/h. Ühe laadimisega olen läbinud 50 km.

  • Honda CB900

    Osaleja nimi: Sander Ziugov
    Ratta mark: Honda
    Ratta mudel: CB900
    Kategooria: Cafe-Racer
    Väljalaskeaasta: 1979
    Projekti valmimise aasta: 2018
    Võimsus: 900 cc
    Projekti kirjeldus: *One-off 'cafe' seat
    *Lowered fork w/ custom top yoke
    *YSS EcoLine shocks
    *Nissin brake masters w/ braided hoses
    *Custom 4-1 exhaust
    *Engine rebuild + Mikuni BST carbs
    *Permanent magnet alternator conversion
    *Completely new wiring harness + Motogadget M-Unit
    *One-off handlebars w/ integrated switches
    *Biltwell grips and pegs
    Hind: 5400 €

  • Harley-Davidson Sportster 1200

    Osaleja nimi: Urmas Pahkma
    Ratta mark: Harley-Davidson
    Ratta mudel: Sportster
    Kategooria: Cafe-Racer
    Väljalaskeaasta: 2001
    Projekti valmimise aasta: 2019
    Võimsus: 1200 cc
    Projekti kirjeldus: Ratas on ümberehitatud HD Sportster 883-st. Tehtud on paak, raami tagaosa, sadul, esituli, jalarauad, käiguvahetushoovastik, mootorikaaned, väljalasketorustik, uus elekter, õlipaak, clip-on lenks, 883 cm3 mootor puuritud 1200-ks, käsitsi maalitud kirjad, jne.